มาตรฐานที่ 1 Governance and Management (การกากับดูแลและการบริหารจัดการ)
ตัวชี้วัดที่ 1.1Administrative Structure and Bodies
(โครงสร้างการบริหารและคณะกรรมการบริหารสถานศึกษา)
1.1.1 How frequency does the institution communicate its vision and mission to stakeholders
(จำนวนครั้งที่สถานศึกษามีการสื่อสารและเผยแพร่ วิสัยทัศน์ พันธกิจ กับผู้มีส่วนได้ส่วนเสีย)
1.1.2 Are the numbers of the decision-making body involved in the formulation of policy matters pertaining to the institution?
(คณะกรรมการบริหารสถานศึกษาและคณะกรรมการวิทยาลัยมีส่วนร่วมในการกำหนด
นโยบายและสนับสนุนการปฏิบัติงานและโครงการต่างๆ ของสถานศึกษา)
1.1.3 How often does the institution’s decision making body (Governing Board, Board of Regents, school board, etc) meet to discuss decision/policy matters of the institution? (จำนวนครั้งที่คณะกรรมการบริหารสถานศึกษาและคณะกรรมการสถานศึกษา เข้าร่วมประชุมเพื่อพิจารณาและตัดสินใจเกี่ยวกับการกำหนดนโยบายในเรื่องต่างๆ ของสถานศึกษา
1.1.4 How often do you review policies and procedures to conform to the Quality management system?
(จำนวนครั้งในการทบทวนนโยบาย และขั้นตอนปฏิบัติงาน เพื่อสอดคล้องกับระบบการบริหารจัดการคุณภาพ)
1.1.6 How much is the involvement of the institution’s Academic committees/Senior Teachers in deciding academic matters like curriculum development/implementation, grading system, supervision of teaching, etc.?
(ร้อยละของคณะกรรมการฝ่ายวิชาการของสถานศึกษา หรือครูอาวุโสที่มีส่วนเกี่ยวข้องในการตัดสินใจเกี่ยวกับงานวิชาการ)
ตัวชี้วัดที่ 1.2 Qualifications of Administrative Staff (คุณสมบัติของคณะกรรมการบริหารสถานศึกษา)
1.2.1 What percentage of Administrative Staff is competent in their respective work?
(ร้อยละของคณะกรรมการบริหารสถานศึกษาที่มีสมรรถนะตามภาระงานที่รับผิดชอบ)
ตัวชี้วัดที่ 1.3 Management Systems and Procedures (กระบวนการและระบบการบริหารจัดการ)
1.3.1 How many special projects/programs were planned in the past three(3) years?
(จำนวนโครงการที่มีการวางแผนและได้ดำเนินการจนประสบความสำเร็จ)
1.3.2 How often does the Financial Management Officials meet to discuss budget planning and allocation, and other financial management activites? (จำนวนครั้งที่ผู้รับผิดชอบด้านการเงิน มีการประชุมพิจารณาวางแผน และจัดสรรงบประมาณ และบริหารจัดการด้านการเงินในเรื่องอื่นๆ)
1.3.3 How much percentage of the institution’s income-generated funds is allocated for its development plans and for its operations?
(ร้อยละของเงินรายได้ของสถานศึกษาที่ได้จัดสรรสำหรับแผนพัฒนาและการปฏิบัติงาน)